Szállodai vendégélmény menedzser – kitűnő hotel állás

Tengerparti hotel - Hotel, szálloda, szállás
Tengerparti hotel

Aki látta már Anthony Melchiorri valamelyik hoteleket bemutató sorozatát, például a Lehetetlen szálloda címűt, az tisztában lehet a szigorú, pattogó és keményen kritizáló szállodai szakember éles szemével és még élesebb nyelvével.
Aki mindezzel tisztában van, az ennek fényében tudja értékelni, amikor a szállások megszállottja elképedve lelkesedik és dicsér valamit egy-egy vendéglátásban érdekelt egységben.

Hotel Mexikóban és a vendégélmény menedzser

A tv előtt ülök és hősünk Mexikó egyik luxusszállodájának kényelmét élvezve faggatja a hotel vendégélmény menedzserét – hogyan szerezték meg családja fényképét, amely a hotelszobája asztalán várta őt!
A megoldás egyszerű, a televíziós híresség titkárától tudakoltak meg egy sor fontos, a vendég számára kedves dolgot, s tőle kértek családi fotót is.
Az asztalkán nem csak ez a fénykép díszlik, virág is van a kedves vendég kedves illatával.

Azon már meg sem lepődöm, Anthony Melchiori minden fontosabb fürdőszobai textilén, például a fürdőköpenyén a saját monogramja díszeleg. Félreértések elkerülése végett mondom, ezeket nem ő hozta magával, hanem a luxusszálloda így, a vendéget a saját monogrammjával díszített holmikkal fogadja.

Mellesleg jegyzem meg, ha Pécsett is volna ilyen szálloda, akkor például a szállodai textilek frontján működő O.C.Textil még nagyobb forgalmat tudhatna magáénak. Ugyanis ahol magas fokozaton üzemelő szállodák élnek meg, ott a kiegészítő iparágakat is magukkal húzzák felfelé.

Egyszerű további példák:
a szóban forgó mexikói szálloda éttermébe a főszakács naponta frissen fogott, élő halat, rákot és még számos más tengeri herkentyűt válogat az éppen kikötő halászhajókról – a halászok legnagyobb örömére. És persze a vendégek örömére is, hiszen tuti, hogy itt mindig friss áruból kapják az ételt.
A luxushotelben vágott virágokra is szükség van, az imént láthattuk Anthony Melchiorri szobájának asztalán.

Általános hotel szolgáltatások

Vidéki magyar szállodában nem nagyon tudok arról, hogy vendégélmény menedzsert alkalmaznának. Akár azt is mondhatnám, úgy van ez, mint a pécsi Árkádia Hotelben, a szálloda személyzete minden tagja vendégélmény menedzserként is foglalatoskodik.
A hotel honlapja ismerteti az igénybe vehető szolgáltatások széles körét.

Az Árkádia honlapján a portai szolgáltatások címszó alatt ezt találjuk:

  • 24 órás recepció
  • Széf használat
  • Asztalfoglalás
  • Bérautó rendelés
  • Parkolóhely foglalás mélygarázsban
  • Csomagmegőrzés
  • Ébresztés
  • Fax, fénymásolás, nyomtatás
  • Idegenvezető szervezése
  • Jegyfoglalás (színház, mozi)
  • Programszervezés
  • Taxi rendelés
  • Transzfer repülőterekre, pályaudvarra
  • Virágrendelés
  • Vonatjegy váltás

Bár ez nem ugyanaz, mint egy megszámlálhatatlan csillagú luxusszállodában, de a figyelmességet maximálisan bizonyítja a saját árkategórián belül.
***
Korábban a hotel témában:

Szólj hozzá!